Forum www.muladhara.fora.pl Strona Główna www.muladhara.fora.pl
Joga
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Weekend z jogą Karpacz 22-24 kwietnia 2016

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.muladhara.fora.pl Strona Główna -> Sprawy organizacyjne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominika
Administrator



Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 82
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:22, 29 Lut 2016    Temat postu: Weekend z jogą Karpacz 22-24 kwietnia 2016

Nie ma już miejsc, wpisuję chętnych na listę rezerwową!

22 - 24 kwiecień 2016 r.
(dla początkujących i zaawansowanych)
W razie pytań prosimy dzwonić pod numer 604271990

W PROGRAMIE:
- praca z ciałem kilka godzin dziennie ukierunkowana na synchronizację ruchu z oddechem
- praca z oddechem
- aromaterapia
- medytacja „chodzona”
- wieczorne spotkania, prelekcje filmów
- anatomiczne spojrzenie na oddech
- relaksacje, wizualizacje, koncentracje
- codzienne medytacje z dźwiękiem (gongi, misy itd..)
- jak zawsze piękna, duchowa muzyka
- specjalne mudry i medytacje wzmacniające oddech
- praca z dźwiękiem wspomagająca nasz oddech
- i wiele innych niespodzianek

Program jest odpowiedni dla osób, które nie miały styczności z jogą i chcą jej doświadczyć.

TEMAT: PRANAJAMA – sztuka zatrzymania poruszeń umysłu
Pranayama oznacza wzrost sił witalnych poprzez kontrolę oddechu. Pranayama pogłębia koncentrację poprzez wyciszenie układu nerwowego, co pomaga doświadczyć wzmożonej świadomości myśli i emocji. Według wielu przeprowadzonych badań, techniki pranayama są korzystne w leczeniu szeregu zaburzeń związanych ze stresem i skutkują poprawą funkcji autonomicznych, łagodzeniem objawów astmy i zmniejszeniem objawów stresu oksydacyjnego. Poza korzyściami zdrowotnymi, praktyka pranajamy rozwija również stały umysł, siłę woli i rozsądek, a także przedłuża życie i poprawia percepcję.
Na warsztatach zostanacie wprowadzeni w teorię Pranayamy i kilka tradycyjnych technik oddechowych. Warsztaty są drogą do zrozumienia i doświadczenia zalet Pranayamy dla naszego zdrowia i myślenia.

MIEJSCE :
Stropnica położona jest na wysokości 830 m n.p.m. w najbardziej malowniczej części Karpacza z widokiem na panoramę Karkonoszy. W pobliżu znajduje się słynna Świątynia Wang (zabytek klasy zerowej) z przełomu XII/XIII w. przywieziona z miejscowości Vang nad jeziorem Vangsmjosen w południowej Norwegii. Dogodna lokalizacja Stropnicy na obrzeżach Karkonoskiego Parku Narodowego w sąsiedztwie malowniczych szlaków turystycznych, jak również bliskość najwyższego szczytu Karkonoszy Śnieżki (1603 m n.p.m.) sprawiają, że Stropnica jest idealnym miejscem do aktywnego wypoczynku. Warunki ekologiczne i specyficzny mikroklimat gwarantują dużą skuteczność w leczeniu górnych dróg oddechowych i alergii u dzieci.
Wszystkie pokoje wyposażone są w łazienkę (WC, umywalka, prysznic,), balkony z widokiem na panoramę Karkonoszy i Śnieżkę.


PLAN DNIA (przykładowy)
Można zakwaterować się w piątek od godziny 16:00. Od 17 do 19:00 - Sesja asan. Prosimy się nie spóźnić, zajęcia stanowią integralną całość.
Piątek
17:00 praktyka jogi
19:00 kolacja
20:00 powitanie i medytacja – gongi

Sobota
7:30 pranajama, mantrowanie
8:30 lekkie śniadanie
9:30 praktyka jogi I sesja
11-12:30 praktyka jogi II sesja
13:00 obiad
14:00-15:30 czas wolny
15:30 praktyka jogi III sesja
17:30 wykład
19:00 kolacja
20:00 wieczorna medytacja –gongi, film lub marudzenie Jacka (wy wybieracie)

Niedziela
7:00 medytacja chodzona
8:30 lekkie śniadanie
9:30 praktyka jogi
12:30 obiad

.... w pięknym , radosnym nastroju wracamy do domku..lub wybieramy się na wycieczkę !

RODZAJE JOGI:
Vinyasa Krama Joga jest podejściem, które pochodzi od Śri Tirumalai Krishnamacharyi, (1888-1989), nauczyciela m.in. B.K.S. Iyengara, Pattabhiego Joisa, Srivatsy Ramaswamiego i A.G. Mohana.
W podejściu tym zwracamy uwagę na synchronizację oddechu z ruchem i inteligentne, zindywidualizowane budowanie sekwencji. Praca dynamiczna i statyczna jest w równowadze,
a koncentracja cały czas na oddechu - w związku z czym możemy osiągnąć harmonię między stabilnością a rozluźnieniem i spokojem. W pracy w asanach (pozycjach jogi) wykorzystujemy w pełni potencjał oddechu, dzięki czemu zwiększamy swoje rozluźnienie. Budowanie sekwencji jest oparte
o 3 zasadnicze jakości praktyki: stabilność i równowagę, wolność od napięcia i swobodny proces oddychania.
Astanga Vinyasa Joga to, pochodząca z południowych Indii, odmiana hatha-jogi, czyli jogi, która koncentruje się na ćwiczeniach fizycznych i oddechowych. Ze względu na jej dynamikę i intensywność nazywa się ją też czasem „power jogą”. Charakteryzuje się, zsynchronizowanymi z oddechem, płynnymi przejściami między poszczególnymi pozycjami (asanami), które ułożone są w stałe sekwencje. Ze względu na rozgrzewające właściwości tych ćwiczeń dają one efekt sauny i masażu jednocześnie, działają oczyszczająco, relaksująco i orzeźwiająco. Te stałe sekwencje to całościowy, angażujący wszystkie partie ciała, trening, którego dobroczynne skutki odczuwamy również na poziomie psychicznym – pomimo intensywnego wysiłku po ćwiczeniach czujemy się odprężeni
i wypoczęci. Regularna praktyka równoważy skrajności: ekstrawertyków uspokaja, introwertyków otwiera na świat. Ćwicząc jogę, dbamy nie tylko o formę, figurę i sylwetkę, ale też o swoje dobre samopoczucie i kondycję psychiczną. Ta odmiana jogi to „medytacja w ruchu”.
Yin Yoga To spokojna, bardzo odprężająca praktyka będąca doskonałym uzupełnieniem dynamicznych, mięśniowych/siłowych (yang) odmian jogi. Ćwiczenia polegają na trwaniu w asanie od 3 do 5 minut, co pozwala na wykorzystanie siły grawitacji do łagodnego, spokojnego rozciągania ciała. Niech nie wydaje Ci się jednak, że to nudna praktyka. Yin joga to spotkanie z samym sobą, medytacja w łagodnym ruchu. Dzięki wydłużonemu czasowi bycia w asanie ruch dociera do tkanki łącznej, która „zapisuje” wszystkie przeżyte przez nas emocje.  Praktyka ta oczyszcza więc ciało z zapisów, które często bywają ograniczające, pozostawiając uczucie głębokiego spokoju.
Joga nidra - "sen jogina" to stan podobny do snu, którego jogini doświadczają podczas medytacji. Ta praktyka relaksacji zmniejsza napięcia i niepokój, bóle głowy, zawroty głowy, ból w klatce piersiowej, kołatanie serca, pocenie się, i bóle brzucha. Poprzez Sankalpa, postanowienie zasadzone
w podświadomości, Joga Nidra pomaga również w kreowaniu pozytywnych zmian w życiu.

PROWADZĄCY:
DOMINIKA FUGA – Certyfikowany nauczyciel w systemie Yoga Alliance. Dyplomowany nauczyciel w systemie Ashtanga Vinyasa Yoga. Swoje pierwsze kroki zaczynała u niezwykłej nauczycielki Hatha Yogi Lilianny Piotrowskiej, u której do dzisiaj poszerza swój warsztat nauczycielski . Uczestniczyła w szkoleniu Vinyasa Krama Jogi. Bierze udział w licznych warsztatach u wybitnych nauczycieli z zagranicy m.in. Kino MacGregor, Sharat Arora, David Keil, Ronald Steiner, Magnus Appelberg, Marcia Monroe, John Scott, Tarik Van Prehn, Gabriele Severini, Sami Malkia i wielu innych. W swoich zajęciach łączy wiedzę zdobytą o ciele i świadomości jako certyfikowany masażysta i uczestnik wielu wykładów dotyczących rozwoju osobistego. Obecnie odkryła swoją nową pasję – gongi i inne instrumenty himalajskie, które pozwalają jej odkryć nieznane horyzonty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dominika dnia Śro 16:01, 23 Mar 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.muladhara.fora.pl Strona Główna -> Sprawy organizacyjne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin